Adem, qi, liefde....

Wat mij fascineert en inspireert is het onzichtbare. Dat wat ons verbindt en doet leven. Adem, liefde en geestkracht!

Ik beoefen hiervoor ondersteunende technieken als meditatie, yoga, qigong (chineze bewegindleer) en ademwerk. Het geeft mij veerkracht en laat me gemakkelijker door het leven bewegen. Mijn hart in de wereld en de wereld in mijn hart.


Groepslessen


Zest your life, Amstelveen

Eleanor Rooseveltlaan 102, Amstelveen

Di     18.00 - 19.15   FlowYin

                      Kacht & flexibiliteit

          19.30 - 20.45   Chi Neng Qigong 

                      Chinese bewegingsleer

Wo   16.30 - 17.45   FlowYin

                      Kacht & flexibiliteit

          18.00 - 19.00  Restorative Yoga

                       In Stilte , herstel zenuwen & hormonen 

          19.30 - 20.45  Yin Yoga

                    Bindweefsel oprekken

Zo      9.30 - 10.45   Yin yoga

                       Bindweefsel oprekken

          11.00 - 12.15   Chi Neng Qigong

                       Chinese bewegingsleer

  

Lourdeskerk, Scheveingen

2e Messstraat 108 Den Haag    (Openbaar vervoer tram 9)

Binnenkort lessen op:

 

Do 19.15 - 20.45  Chi Neng Qigong 

                 Chin. Bewegingsleer (combinatie Level 1  & 2 )

 

 

 

     


Chi Neng

Chi Neng Qigong is een bewegingsleer uit China. Wat in India yoga is, is in China qigong. Deze qigong  vorm  is eenvoudig te leren en richt zich op gezondheid.  het verbetert emotionele stabiliteit en geeft veerkracht. 

 

Houdingen, waarbij we heel langzaam bewegen. (Net zoals bij Tai Chi). Je leert focussen, voelen & stabiliseren.


Flow Yin

Een milde les, waarin we een langzame flow combineren met yin yoga. Dynamische bewegen in houdingen die in elkaar overvloeien. Met aandacht voor kracht en alignement.  De tweede helft van de les laten we spierkracht los en gaan we het bindweefsel oprekken en verstillen.

 

Yin en yang, balans in inspanning en ontspanning. 


Yin Yoga

Flexibiliteit in lichaam en geest! Het oprekken van bindweefsel en loslaten van lichamelijke spanning, maar ook geestelijk. Geeft lenigheid en veerkracht. laat  je  grenzen voelen ervaren, pijn omarmen en aanwezig zijn in het moment. Deze vorm van yoga is een goede tegenhanger in een druk en hectische bestaan. 

 

Rekken en strekken. Herstel burn-out 


Restoritive

Deze vorm van yoga is om te ontzenuwen. De houdingen zijn gericht op hormoonklieren te laten herstellen. De lessen doen we in stilte. Voor optimaal resultaat doen we houdingen 

12 minuten of langer. Hierbij gaat het dus niet zozeer om het het rekken van bindweefsel, maar ontspanning.

 

Aandacht voor dieper voelen in het lichaam en ademhaling.


Mindfulness

Mindfulness is doe je om bewuster te leven en meer aanwezigheid te ervaren in jezelf.Je observeert en train de Mind. Los komen van allerlei verhalen om weer neutraal te ervaren in het moment. Zonder oordelen en verwachtingen.

 

Meditaties liggend, zittend en lopend. M et aandacht voor o.a. ademhaling. Bewust worden van jezelf.