Adem, qi, liefde....

Wat mij fascineert en inspireert is het onzichtbare ... Datgene wat ons verbindt en doet leven.... adem, liefde, qi...

 

Ademtherapie, Chi Neng Qigong, Yin yoga, Mindfulness... Allemaal hele fijne vormen om gewaar te worden van het onzichtbare. 

Het geeft mij balans en veerkracht. Wil jij dat ook ? Ik deel graag mijn kennis en ervaring.  Ik help je om je eigen energie te managen zodat je grip krijgt op gezondheid. Rust in je hoofd en ontspanning in je lijf is fijn. Maar nog fijner is aanwezigheid in jezelf en van daaruit leven. Je hart in de wereld brengen en de wereld in je hart toelaten.

 

 

Groepslessen


Amstelveen, Eleanor Rooseveltlaan 102

Dinsdag      19.30 - 20.45   Chi Neng Qigong  

Dinsdag     20.45 - 21.45    Mindfulness 

Woensdag  16.30 - 17.45     FlowYin 

Woensdag  18.30 - 20.45    Yin yoga 

Zondag      09.30 - 10.45   Yin yoga  

Zondag      11.00 - 12.15     Chi Neng Qigong  

  


Den Haag, Thomsonlaan 92A

Woensdag  09.00 - 10.15   Yin Yoga

Woensdag  10.30  - 11.45   Chi Neng Qigong  

 



Chi Neng

Wat in India yoga is, is in China qigong. Chi Neng is een eenvoudige qigong vorm en voor iedereen toegankelijk. Verbetert gezondheid en emotionele stabiliteit zodat je . vrijer en veerkrachtiger in het leven staan.

 

We doen staande oefeningen, waarbij we vloeiende langzame bewegingen maken en onze aandacht naar binnen richten. Meditatief bewegen.


Flow Yin

Hier beginnen we met milde flow yoga. Dynamisch, naar wel langzaam en beheerst in elkaar overvloeiende yin en yang houdingen voor het stromen van energie. Opwarmen, beetje kracht een een  heel rustig tempo,

 

Daarna gaan in de tweede helft over in ontspanning in yin houdingen. Aandacht voor de ademhaling en  bewustzijn. . 


Yin Yoga

Flexibiliteit in lichaam en geest! We rekken het bindweefsel op. Dat zorgt lenigheid en diepe ontspanning. Een welkome tegenhanger in een druk en hectische bestaan. Geeft balans en is ook heel goed voor herstel. 

 

Juist spanning loslaten en dieper vertrouwen in lichaam ervaren, Lang in de houdingen (3 tot 6 min) liggend of zittend op de grond.  Rekken en strekken!


Restoritive

Een heel zachte vorm van yoga, waarbij we ook veel yin houdingen doen en echt leren luisteren naar lichaam en voornamelijk richten op herstel en harmonie tussen lichaam en geest.

 

Naast yin houdingen doen we meditatie en milde ademhalings-oefeningen. We willen de energievoorraad van het opkrikken. Heel goed om te doen bij blessures, burn-out of ziekte.


Mindfulness

Mindfulness is doe je om bewuster te leven en meer aanwezig te zijn in het moment en bij jezelf. Je Mind observeren, los komen van allerlei verhalen om weer neutraal in het moment de werkelijkheid te ervaren. 

 

Verschillende meditaties liggend, zittend en lopend. Aandacht voor stilte. ademhaling en je binnenwereld.