Adem, qi, liefde....

Wat mij fascineert en inspireert is het onzichtbare. Datgene wat ons verbindt en doet leven. Adem, liefde en geestkracht. 


Ik beoefen verschillende technieken meditatie yoga, qigong en ademwerk. Het geeft mij veerkracht en laat me gemakkelijker bewegen in het leven. Los van de vorm is er weer eenvoud. Mijn hart in de wereld en de wereld in mijn hart.


Groepslessen


Zest your life, Amstelveen

Eleanor Rooseveltlaan 102, Amstelveen

Ma    11.00 - 12.00  Restorative yoga 

                       65plus milde oefeningen 

Di     18.00 - 19.15   FlowYin

                      kracht & flexibiliteit

          19.30 - 20.45   Chi Neng Qigong 

                      Chinese bewegingsleer

Wo   16.30 - 17.45   FlowYin

                      kracht & flexibiliteit

          18.00 - 19.00  Restorative Yoga

                       Stilte, herstel zenuwen & hormonen 

          19.30 - 20.45  Yin Yoga

                         bindweefsel oprekken

Zo      9.30 - 10.45   Yin yoga

                       bindweefsel oprekken

          11.00 - 12.15   Chi Neng Qigong

                       Chinese bewegingsleer

  


Chi Neng

Chi Neng Qigong is een bewegingsleer uit China. Wat in India yoga is, is in China qigong. Deze qigong  vorm  is eenvoudig te leren en richt zich op gezondheid.  het verbetert emotionele stabiliteit  en geeft veerkracht. 

 

Veel staande houdingen, waarbij we heel langzaam bewegen. (Net zoals bij Tai Chi). Je leert focussen, voelen & stabiliseren.


Flow Yin

Een milde les, waarin we een langzame flow combineren met yin yoga..  In elkaar overvloeiende houdingen om op te warmen, met aandacht voor kracht en alignement.  De tweede helft van de les laten we spierkracht los en gaan we het bindweefsel oprekken en verstillen.

 

Balans tussen inspanning (yang) en ontspanning (Yin). 


Yin Yoga

Flexibiliteit in lichaam en geest! Het bindweefsel oprekken en spanning loslaten. Voor ontspanning en lenigheid. Deze vorm van yoga is een zeer goede tegenhanger in een druk en hectische bestaan. 

Houdingen liggend of zittend op de grond. 

 

Rekken en strekken! Heel goed bij een  burn-out of blessures.


Restoritive

Deze vorm van yoga is om te verstillen. De houdingen zijn om je zenuwstelsel tot rust te brengen en geven diepe ontspanning. Hierbij gaat het dus niet zozeer om het het rekken van bindweefsel. De werking is diep in je lichaam. Openen van odemgebieden en brengt hormonale systeem in harmonie.

 

Lang in houdingen (10-15min) en stilte!


Mindfulness

Mindfulness is doe je om bewuster te leven en meer aanwezigheid te ervaren in jezelf.Je observeert en train de Mind. Los komen van allerlei verhalen om weer neutraal te ervaren in het moment. Zonder oordelen en verwachtingen.

 

Meditaties liggend, zittend en lopend. M et aandacht voor o.a. ademhaling. Bewust worden van jezelf.