Adem, qi, liefde....

Wat mij fascineert en inspireert is het onzichtbare ... Datgene wat ons verbindt en doet leven.... adem, liefde, qi... 

Ademwerk, Chi Neng Qigong, Yin yoga, Mindfulness... Allemaal fijne vormen om gewaar te worden van het onzichtbare. 

Het geeft mij balans en veerkracht. Wil jij dat ook ? Ik deel graag mijn kennis en ervaring. Ik leer je graag hoe je grip meer krijgt op je gezondheid. Rust in je hoofd en ontspanning in je lijf. En vandaar uit kun je verfijnen... meer aanwezigheid ervaren in jezelf en gemakkelijker bewegen in het leven. Je hart in de wereld brengen en de wereld in je hart toelaten.


Groepslessen


Zest your life, Amstelveen

Eleanor Rooseveltlaan 102, Amstelveen

Dinsdag    18.00 - 19.15   FlowYin

Dinsdag   19.30 - 20.45  Chi Neng  Qigong

Woensdag  16.30 - 17.45   FlowYin 

Woensdag  18.00 - 19.15  Restorative Chi Neng

Woensdag  19.30 - 20.45   Yin Yoga

Zondag     09.30 - 10.45  Yin yoga  

Zondag     11.00 - 12.15   Chi Neng 

  


Chi Neng

Chi Neng Qigong is een bewegingsleer uit China. Wat in India yoga is, is in China qigong. Deze qigong  vorm  is eenvoudig te leren en richt zich op gezondheid.  het verbetert emotionele stabiliteit  en geeft veerkracht. 

 

Veel staande houdingen, waarbij we heel langzaam bewegen. (Net zoals bij Tai Chi). Je leert focussen, voelen & stabiliseren.


Flow Yin

Een milde les, waarin we een langzame flow combineren met yin yoga..  In elkaar overvloeiende houdingen om op te warmen, met aandacht voor kracht en alignement.  De tweede helft van de les laten we spierkracht los en gaan we het bindweefsel oprekken en verstillen.

 

Balans tussen inspanning (yang) en ontspanning (Yin). 


Yin Yoga

Flexibiliteit in lichaam en geest! Het bindweefsel oprekken en spanning loslaten. Voor ontspanning en lenigheid. Deze vorm van yoga is een zeer goede tegenhanger in een druk en hectische bestaan. 

Houdingen liggend of zittend op de grond. 

 

Rekken en strekken! Heel goed bij een  burn-out of blessures.


Restoritive

Deze vorm van yoga is om te verstillen. De houdingen zijn om je zenuwstelsel tot rust te brengen en geven diepe ontspanning. Hierbij gaat het dus niet zozeer om het het rekken van bindweefsel. De werking is diep in je lichaam. Openen van odemgebieden en brengt hormonale systeem in harmonie.

 

Lang in houdingen (10-15min) en stilte!


Mindfulness

Mindfulness is doe je om bewuster te leven en meer aanwezigheid te ervaren in jezelf.Je observeert en train de Mind. Los komen van allerlei verhalen om weer neutraal te ervaren in het moment. Zonder oordelen en verwachtingen.

 

Meditaties liggend, zittend en lopend. M et aandacht voor o.a. ademhaling. Bewust worden van jezelf.